Staf & Kader Creatieve Industrie
Middenkader Opleiding voor Communicatiemedia Industrie
De Staf & Kader opleiding Creatieve Industrie richt zich op medewerkers die werken in een grafimediabedrijf, reclamebureau, in de vormgeving en in andere bedrijven die behoren tot de communicatiemedia industrie. De opleiding is bedoeld voor medewerkers die de ambitie hebben door te groeien binnen het eigen bedrijf, bijvoorbeeld in de rol van productieleider, bedrijfsleider en ordermanager.
Het lespakket van de opleiding bestaat uit klassikale lessen, praktische games, een uitdagende outdoortraining, trainingen en individuele- en groepsopdrachten. In de eindopdracht integreer je alle kennis die je hebt opgedaan gedurende de opleiding.
Modules
Module 1: Trends. Je krijgt een overzicht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de wereld van de communicatiemedia.
Module 2: Sociale en Persoonlijke Vaardigheden: In deze lessen ontwikkel je je persoonlijke en communicatieve vaardigheden, inclusief je leiderschapsvaardigheden. Een belangrijk onderdeel is de eendaagse outdoortraining (op een zaterdag).
Module 3: Kostprijs/ Calculatie: Je ontwikkelt inzicht in de wijze waarop een kostprijs van een product wordt berekend en welke factoren in de calculatie een rol spelen.
Module 4: Human Centered Design: HCD is een benadering van probleemoplossing die vaak wordt gebruikt in ontwerp-, management- en technische kaders die oplossingen voor problemen ontwikkelt.
Module 5: Outdoor training of PPA (Persoonlijke Profiel Analyse): Trainen van persoonlijke vaadigheden in een buiten omgeving of het maken en bespreken van een Persoonlijke Profiel Analyse van de student.
Module 6: Bedrijfskunde en entrepreneurship: In deze module leer je analytisch naar een organisatie te kijken. Met name aspecten van de organisatiestructuur, bedrijfsstrategie, productie besturing en eigen ondernemersvaardigheden komen aan de orde.
Module 7: Kwaliteit, Arbo & Milieu: Elk bedrijf heeft hiermee te maken. Je maakt kennis met de zorgsystemen die in de bedrijfsvoering gebruikt worden.
Module 8: Projectmanagement: In deze module ga je met je andere cursisten een concreet project uitvoeren. De theorie in de lessen ondersteunt je hierbij.
Module 9: Marketing & Verkoop: Marketing heeft een belangrijke plaats ingenomen in bedrijfsprocessen. Je leert de belangrijkste inzichten in marketing, waaronder de laatste toepassingen. Daarnaast leer je de basisprincipes van het verkoopproces.
Module 10: Eindopdracht: De student maakt een eindopdracht waarbij het onderwerp wordt goedgekeurd door Stivako en de directie van het bedrijf. Het onderwerp is een probleem/situatie van het bedrijf dat in kaart wordt gebracht en waarna een probleemoplossing wordt voorgesteld.
Het lesprogramma van de opleiding bestaat uit een afgewogen aanbod van onderwerpen die relevant zijn voor medewerkers binnen een communicatiemedia bedrijf. Na afronding van de opleiding heb je brede en stevige kennis waar je voor de nabije toekomst uit kunt putten.
Studiebelasting
Je volgt ongeveer 28 lesmomenten bestaande uit fysieke bijeenkomsten en online activiteiten via Stivako Online gedurende de gehele studieperiode. In de schoolvakanties zijn er geen fysieke lesbijeenkomsten. Daarnaast moet je rekening houden met zelfstudie, tijd voor het voorbereiden en maken van tentamens en verschillende individuele en groepsopdrachten en het werken via Stivako Online.
Toelating
Er is geen minimaal vooropleidingsniveau voor deze opleiding vastgesteld.
Erkenning diploma
Het diploma dat je behaalt bij deze opleiding wordt erkend door de werkgeversorganisatie KVGO.
Inschrijven?
Klik op de datum in de kalender om het inschrijfformulier te openen. Niet al onze opleidingen, trainingen en workshops staan continue gepland. Staat er geen kalender of datum vermeld, neem dan contact op met Stivako voor meer informatie: info@stivako.nl.
Inschrijven is niet meer mogelijk!
Wellicht is er een andere datum beschikbaar? Neem contact met ons op.