Waarom drukwerk de top is van de Marketing Pyramide

Er zijn veel manieren om content in te zetten voor marketingdoeleinden. Hoe de content marketing wereld daar tegen aan kijkt kun je zien in de content marketing pyramide. Daar is drukwerk de top en is de basis curated content, content die door een redactie geselecteerd is van commentaar voorzien, zoals wij blokboek.com voor je maken dus. Die curated content kan uitgroeien tot een kort artikel en op website geplaatst worden.

De volgende stap is die content te voorzien van infographic, en via webinars of presentaties tot leven brengen. Als dan meer informatie beschikbaar komt en de content groeit is het tijd om er een white paper van te maken of het als een e-boek te publiceren.

De laatste stap is het ‘echt’ uitgeven op papier. Waarom marketeers aan de laatste stap de hoogste kosten en de langste productietijd verbinden is niet helemaal duidelijk omdat met printing on demand van content die op de juiste manier in een content management systeem is ingebracht snel en tegen lage kosten een papieren publicatie gemaakt kan worden. Zeker omdat in die laatste stap het werk en de kosten voor het creeeren en redigeren van de content al gemaakt zijn.

gepubliceerd op Boekblok: Rob van der Braak

 
 
   « Meer Nieuws...