Trends en Ontwikkelingen in crossmedia

Het afgelopen jaar was het jaar van het vergaren van big data om producten te verbeteren en aanbevelingssystemen te creëren. Meer manieren om online content te consumeren komen via onder andere, Play van KPN, Videoland en AppleTV. Omroepen zoeken de gebruiker op door middel van second screen apps om meer interactie te realiseren. Het imago van Internet of Things evolueert van ‘techy’ niche naar mainstream met producten die smart living toegankelijker maken.

Het is ook het jaar waarin cross-over projecten gerealiseerd worden tussen de gezondheidszorg, games en educatie. En het jaar waarin video optimalisatie een grote rol speelt met begrippen als UHD, HDR, 4k en 8k. Duurzaamheid zal in 2016 een grotere rol gaan spelen. Een aantal organisaties op het Media Park gaan onder de naam Media Groen zich inzetten voor het verduurzamen van de broadcast- en media industrie op ecologisch, economisch en sociaal terrein. Kortom, een innovatief jaar met veel potentiële innovaties in zicht!

IMMovator Cross Media Network publiceert het verzamelwerk ‘Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia’, met alle relevante onderwerpen die het afgelopen jaar in de crossmedia industrie speelden. Kijk op immovator.nl/.

 
   « Meer Nieuws...