Thrive! Ondernemersvaardigheden als solide basis voor een toekomst in de creatieve industrie

Het project Thrive! Is gestart met een eerste kick off conferentie in het begin van december 2016 in Amstelveen, Nederland. De Thrive! -project heeft als centrale doelstelling het ondersteunen van de (jonge) (vrouwelijke) ondernemers en bedrijven en hun werknemers in de creatieve sector om door transformatie en innovatie proces te gaan dat nodig is om in de huidige tijd te overleven en een bedrijf te worden met een duurzame business case. De resultaten van het project zullen relevante profielen van de bedrijven in de verschillende stadia van ontwikkeling zijn in een groeipad van 2016 tot het jaar 2026. De kern van het bedrijfsprofielen zal de beschrijving van kerncompetenties en ondernemers- vaardigheden die aanwezig moeten zijn in het bedrijf op managementniveau en de ondernemende vaardigheden op het niveau van de medewerkers.

Context

De grafimedia industrie heeft altijd deel uitgemaakt van de communicatie- en informatie-industrie. In de afgelopen 30 jaar heeft de industrie een grote technologische verandering en revolutie ondergaan. Van een ambachtelijke sector gedomineerd door de productie en output gebaseerde bedrijven, single channel bedrijven heeft de sector een overgang gemaakt naar full service communicatie en informatie-bedrijven Die multi-channel bedrijven zijn nu nodig. Technologie is altijd de belangrijkste (enige) driver voor het initiëren van verandering in de bedrijven geweest. In veel gevallen is er niet echt onderzoek gedaan op basis van analyses om de uitvoering van de productie-instrumenten financieel te onderbouwen. Marktonderzoek is niet een sterk punt van de ondernemers.

Partners

Het partnerschap bestaat uit partners uit het beroepsonderwijs onderwijs op het MBO-niveau en hoger/academisch onderwijs; consultancy organisaties die de industrie goed kennen en , dienstverleners in opleidingen, nauw verwant aan de Creatieve Industrie.

Partners in het project:

  1. Stivako, Nederland: sectorgericht opleidingsinstituut gericht op middel management, strategie en marketing: taken in het project: ontwikkeling en bouw van de tools en ontwikkeling leermiddelen, validatie van de ontwikkelde materialen en beoordeling. Coördinator van het Thrive-project
  2. NYTA BV, Nederland, een adviesbureau gericht aan het onderwijs en de arbeidmarkt gerelateerde projecten: ontwikkeling en het testen / valideren van de materialen, de ontwikkeling van de beroepsprofielen, de internationale verspreiding
  3. Hill Top Consulting (Yorkshire) Ltd Verenigd Koninkrijk, consultant gericht op bedrijven en organisaties in het Verenigd Koninkrijk en Europa: profiel ontwikkeling, onderzoek en analyses van materialen, productie van materialen;
  4. Bergische Universität Wuppertal, Institut für Systemforschung der Informations-, Kommunikations- und Medientechnologie, Duitsland: onderzoek en ontwikkeling van profielen, het analyseren van huidige situatie in de creatieve industrie;
  5. Artevelde Hogeschool, België, beroepsonderwijs onderwijs hoger niveau; ontwikkeling van lesmateriaal, profielen ontwikkeling, validatie en evaluatie;
  6. Fundació Privada Industries Grafiques - Escola Antoni Alguero, Spanje, een VET school in Barcelona met nauwe banden met de federatie van Catalaanse Werkgevers: ontwikkeling van de E-tool, validatie van de ontwikkelde materialen en beoordeling.

Meer informatie?

Bezoek de website van het project: www.thriveproject.eu

Thrive in Graficus februari 2018